სკანდალი ოპერაში – რაზე სხედან მსახიობები?!

სკანდალი ოპერაში – რაზე სხედან მსახიობები?!

ზაქარია ფალიაშვილის სახელობის თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრის გარშემო ხმაური გრძელდება. საზოგადოების აღშფოთება ჯერ ოპერის რამდენიმე თვით დაგვიანებულმა გახსნამ გამოიწვია, შემდეგ უკმაყოფილება მოჰყვა იმ ფაქტს, რომ გახსნის დღეს მხოლოდ მიწვეული სტუმრები შეძლებდნენ ღონისძიებაზე დასწრებას. ხალხი უარყოფითად შეხვდა ოპერის ბილეთების ფასებსაც… ამჯერად კი ახალი სკანდალი გორდება, რომლის მთავარი მიზეზიც სასცენო დეკორაცია გახლავთ.

სოციალურ ქსელში ვრცელდება ფოტოები, სადაც ოპერის სცენის ცენტრში მოთავსებულია დეკორაცია – ქვა, თუმცა საზოგადოების უმრავლესობას ის მამაკაცის გენიტალიებს უფრო აგონებს, ვიდრე ოპერის სასცენო რეკვიზიტს.

თემას გამოეხმაურა რეჟისორი ზაზა ორაშვილი, რომელმაც ფეისბუქზე ზემოთხსენებულ “ქვაზე” მსხდომი მსახიობების სურათები გამოაქვეყნა და შემდეგი კომენტარი დაურთო: “უკაცრავად, ბოდიშს ვიხდი, დიდი პატივისცემით… მაგრამ, რაზე ზიან?? რა ჩანაფიქრია?”

პოსტს მეცო-სოპრანო ანიტა რაჭველიშვილიც გამოეხმაურა – “მმმმ!!!!! სასაცილოდ ნამდვილად არ რის საქმე, და იმაზე ვგიჟდები, რომ ეს რაღაც “უცნაური” რომ დაინახეს არავის მოუვიდა აზრად ეთქვა რაიმე! მაგალითად ის რომ არ ეკადრება არც ოპერას და არც ამ ჩვენს საოცარ კოლეგებს მსგავსი “დეკორაცია”!”. “სასაცილოდ არ არის, ნამდვილად.მე მართლა გულწრფელად ვკითხულობ. თუ მართლა ასეთი გადაწყვეტაა- გასაგებია, არაფერი მაქვს საწინააღმდეგო. შეიძლება, ფინანსების გამოა მწირე დეკორაცია… არ ვიცი…კითხვებს რომ ჰბადებს ის ობიექტი-ფაქტია.” – პასუხობს ორაშვილი. “მანდ რაც ხდება ზოგადად,სამარცხვინო და არასწორი განცხადებებიდან დაწყებული ამ “საოცარი” დეკორაციით დამთავრებული ვერაფერს ვუდგები რბილად! მიყვარს ჩვენი თეატრი და სირცხვილია რაც ხდება!” – წერს კომენტარებში რაჭველიშვილი.

პოსტს ეხმაურება თამარ ივერიც – “ზაზა, ეს “ქვა” საკმაო დავის საგანი გახდა ჩემის მხრიდანაც, ლადოს მხრიდანაც და სხვების. რამდენადაც ვიცი… ბატონ გიზოსაც ჰქონდა ამ თემაზე კონფლიქტური მომენტი მხატვართან. მან წაიღო… გადავაკეთებო და შემდგომ თითქმის ისევ ისეთი მოიტანა. გადაკეთება… ვერავინ შეამჩნია… ზედაპირია მხოლოდ “გაშკურკული” თავად მხატვარი.. მიუხედავად იმისა რომ მას და მის ხელოვნებას დიდ პატივს ვცემ……. თავად აღფრთოვანებულია ამ ქვით და არანაირ შეცვლას ის აღარ ექვემდებარება. ვფიქრობ რომ თეატრის დირექციის და რეჟისორის პრეროგატივაა რაიმის შეცვლა. ჩვენ, როგორც კონტრაქტით მოწვეულ მომღერლებს… კონტრაქტით – დადგმაზე რაიმე “ბუნტის” უფლება არ გვაქვს თუ რაღაც უკიდურესი არაა…. რა ვქნა, არ მინდა უხერხულ მდგომარეობაში ჩავაყენო თეატრი და ჩემი კოლეგები და ამაზე საჯაროდ ვუსაუბრო. ისინი შეეგუენ და მღერიან! თორემ…ჩემი “რევოლუციური” ხასიათი კი იცი შენ.”

ზაზა ორაშვილის პოსტს არაერთი სახალისო კომენტარიც მოყვა. საოპერო მომღერალ ნანა ქავთარაშვილის კომენტარს – “თუ არ მოაშორებენ საშვილიშვილო გაპაზორება არ ასცდება თეატრს. ამიტომ იმოქმედეთ (Tamar Iveri) საქართველოა ესეც ევროპა ხომ არ არის რომ გაპროტესტების გვეშინოდეს. ისე პიარისთვის ზედგამოჭრილია. მე ვფიქრობ, რომ გამიზნული ჩანაფიქრია……..”, მსახიობი ბასა ხარაზი პასუხობს “ივერი მხოლოდ მაშინ გააპროტესტებს როცა ეგ “საგანი” 2 ცალი დაიდება…”

კომენტარებში ასევე ვკითხულობთ: “ამ დეკორაციაა თუ ნივთი, ის ფილმი გამახსენა “მიდიოდა მატარებელი” : მზის სხივების რა მოგახსენოთ მაგრამ აი მმმმმმმ ტ…ს ნამდვილად გავს-ო რო ამბობს გურამ ფირცხალავა… აი ზუსტად ეგეთი პონტია…..”, ” ჩეხოვის თოფის არ იყოს – და -ბოლოს გაისვრის ნეტავ ? ))))”, “ქართული პორნო-ოპერა”, “ფიშაზე +18 ხომ არ აწერია”, “მე კი ვხვდები რაზეც ზიან, მაგრამ აქ ვერ ვწერ”, “მახსენდება ამ დადგმასთან დაკავშირებით, ოპერის ადმინისტრაციის მიერ გამოცხადებული კონკურსი რეჟისურისა და მხატვრობის კონცეფციაზე . აი თურმე რამ გაიმარჯვა … ეს დაუმარცხებელი ელემენტი იქნებოდა აღნიშნულ კონკურსში”…

სიახლეები/

|

January 28, 2016 / 2:48 pm

TOP სიახლეები

როკის ცოცხალი ლეგენდის ლეგენდარული კონცერტი – რობერტ პლანტმა ჯაზფესტივალის გახსნის დღე დაუვიწყარი გახადა

19 ივლისი, „ბლექ სი არენას” უზარმაზარი ეზო, მდელოებზე შეფენილი წყვილები, მეგობრები, ასევე წყვილად თუ ჯგუფად, მათ შორის ყველა ასაკის ადამიანი, დიდი თუ პატარა, ზოგმა მისი მოსმენა შვიდი წლის ასაკიდან დაიწყო, ზოგისთვის ახალგაზრდობის საუკეთესო მოგონებაა… მოკლედ, ყველას, ვინც 19 ივლისს, არენის ეზოშია შეკრებილი, თავისი მიზეზი აქვს და რასაკვირველია, მთავარი მუსიკის სიყვარულია, იმ მუსიკის, რომელიც ჯგუფმა “ლედ […]

„მადლობა, Georgia, you were amazing!”- ვაიქლეფ ჟანი ქართველი მელომანებით აღფრთოვანებული დარჩა

უიტნი ჰიუსტონი, ჯგუფი “Destiny’s child” და კიდევ არაერთი ვარსკვლავი, რომელთანაც უთანამშრომლია –  ბათუმის ჯაზფესტივალის რიგით მე-3 დღის სტუმარი ვაიქლეფ ჟანი იყო.  გუშინ საღამოს ბათუმის კორტების სცენაზე საოცარი ზეიმი შედგა. სცენაზე გაჯაზება ვაიქლეფმა მაშინ დაიწყო, როდესაც ქართული „მრავალჟამიერი“ გაარემიქსა და ამით მან პირველი მუხტი მოიტანა, რომელიც კონცერტის ბოლომდე არ განელებულა. პირველი კულმინაცია მაშინ იყო, როდესაც ვარსკვლავმა […]

ტრომბონ შორთის დანთებული ცეცხლი სცენაზე და რამდენიმესაათიანი ლოდინი ერიკა ბადუს კონცერტამდე – ჯაზფესტივალის მე-2 დღე

ლეგენდარული რობერტ პლანტის, „ბლექ სი არენაზე” გამართული კონცერტის შემდეგ, მელომანებმა ბათუმის ჩოგბურთის კორტებისკენ გადაინაცვლეს. 20 ივლისს მუსიკის მოყვარულების წინაშე ტრომბონ შორთი და ერიკა ბადუ წარსდგნენ, თუმცა, ეს დღე არა მხოლოდ ლეგენდარული მუსიკოსების სტუმრობით გამოირჩეოდა, არამედ იმითაც, რომ მელომანებს რამდენიმესაათიანი ლოდინი დასჭირდათ, სანამ ერიკა ბადუ დიჯეის პულტთან დადგებოდა. სანამ ერიკა ბადუს დაგვიანების ამბის შესახებ მოგიყვებით, მანამდე […]

Facebook

რეკლამა

[bsa_pro_ad_space id=1]

მსგავსი სიახლეები

თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრის 166-ე სეზონი 12 ივლისს დაიხურება

12 ივლისს, 20:00 საათზე, თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრი 166-ე სეზონს ზაქარია ფალიაშვილის „აბესალომ და ეთერით“ დახურავს. სპექტაკლში მონაწილეობას მიიღებენ: საქართველოს სახალხო არტისტი თეიმურაზ გუგუშვილი, ოპერის თეატრის სოლისტები: ხათუნა ჭოხონელიძე, ვახტანგ ჯაშიაშვილი, ელენე ჯანჯალია, ირა იოსებიძე-მამალაძე, გია ასათიანი, თამაზ საგინაძე, გია მახარაძე, ნუცა ზაქაიძე (სტაჟიორი), გიორგი მჭედლიშვილი (სტაჟიორი). „აბესალომ და ეთერის“ დამდგმელი დირიჟორია ზაზა აზმაიფარაშვილი […]

„სიმონ ბოკანეგრა“ საქართველოში პირველად დაიდგა

10 ივნისს, თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრში ჯუზეპე ვერდის ოპერის „სიმონ ბოკანეგრა“ პრემიერა გაიმართა. „სიმონ ბოკანეგრა“ საქართველოში პირველად დაიდგა. გენუის ოპერის თეატრის Carlo Felice-ს ეს დადგმა თბილისის ოპერის თეატრის მუდმივ რეპერტუარში იქნება, ხოლო მომდევნო საპრემიერო ჩვენებები 13, 16, 17 ივნისს გაიმართება. სპექტაკლის რეჟისორია – ალფონსო სინიორინი (იტალია), კოსტიუმების მხატვარი კი – ესტერ მარტინი (ესპანეთი). საპრემიერო […]

თბილისის ოპერა 166-ე სეზონს 17 სექტემბერს ხსნის

თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრი 166-ე სეზონს ხსნის. 17 სექტემბერს წარმოდგენილი იქნება „აბესალომ და ეთერი“. დადგმაში მთავარ პარტიებს ასრულებენ: თეიმურაზ გუგუშვილი, მაყვალა ასპანიძე, ვახტანგ ჯაშიაშვილი, გიორგი ჭელიძე, ელენე ჯანჯალია, ირა იოსებიძე, ირინა შერაზადიშვილი, ფილიპე ღაჭავა, ალექსანდრე თიბელიშვილი, გიორგი მჭედლიშვილი. სპექტაკლში ასევე მონაწილეობენ: თბილისის ოპერის თეატრის გუნდი, ორკესტრი, საბალეტო დასი, ქართული ნაციონალური ბალეტი „სუხიშვილები“. დამდგმელი დირიჟორი […]

“ჩემი ბილეთი ოპერაში” და “სტუდენტური ბილეთები“ – 2 ახალი ინიციატივა ოპერისა და ბალეტის მოყვრულებისთვის

თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრში 2 ახალ ინიციატივასთან - "ჩემი ბილეთი ოპერაში“- ახალ პროექტსა და "სტუდენტურ ბილეთებთან“ დაკავშირებით პრესკონფერენცია მოეწყო. პრესკონფერენცია თბილისის სახელმწიფო ოპერისა და ბალეტის თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელმა დავით კინწურაშვილმა და საბალეტო დასის სამხატვრო ხელმძღვანელმა ნინო ანანიაშვილმა გამართეს.

რა ფასად შეძლებენ სტუდენტები თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრში სპექტაკლებზე დასწრებას?!

თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრის ახალი ინიციატივა - თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელის, დავით კინწურაშვილის გადაწყვეტილებით, ოპერაში ამოქმედდა სტუდენტური ბილეთები, რომელიც ქვეყნის ყველა უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტისთვის იქნება ხელმისაწვდომი. მათთვის საოპერო და საბალეტო სპექტაკლებზე დასასწრები ბილეთების ფასი 5 და 7, ხოლო პრემიერაზე 10 ლარი იქნება.

რეკლამა