ნიკოლოზ რაჭველი: „მე, საბედნიეროდ, არ ვარ არც ჯანსუღ კახიძის შვილი, არც გაიოზ კანდელაკი არის ჩემი მამა…“

ნიკოლოზ რაჭველი: „მე, საბედნიეროდ, არ ვარ არც ჯანსუღ კახიძის შვილი, არც გაიოზ კანდელაკი არის ჩემი მამა…“

ნიკოლოზ რაჭველი ფილარმონიის გარშემო ატეხილ აჟიოტაჟს კიდევ ერთხელ ეხმაურება, ამჯერად „ფეისბუქ“-სტატუსით. საქართველოს ეროვნული სიმფონიური ორკესტრი ითხოვს, რომ თბილისის დიდი საკონცერტო დარბაზი მათ გადაეცეთ. ნიკოლოზ რაჭველმა ვრცელ პოსტში კიდევ ერთხელ ისაუბრა ამ საკითხის ირგვლივ და აღნიშნა, რომ ასჯერ მეტად მოტივირებულია და მზად არის, საკუთარ თავსა და შესაძლებლობებს გადააბიჯოს:

„დღეს, როცა მე და ჩემი კოლეგები უძვირფასესი ბაბის ამ ქვეყნიდან უსამართლოდ და ძალიან ნაადრევად წასვლას ვგლოვობთ, როდესაც მთელი სახელოვნებო სამყარო უდიდეს არტისტს ნოდარ მგალობლიშვილს ვეთხოვებით, დღეს, როდესაც მხოლოდ იმით უნდა ვხარობდეთ რომ მოსიარულე ლეგენდას გურამ დოჩანაშვილს მე-80 საიუბილეო წელი შეუსრულდა და კვლავ აგრძელებს შედევრების შექმნას განვიცდი, რომ მაინც მიწევს ბოლო დღეებში ჩვენი ეროვნული ორკესტრის და ფილარმონიული დარბაზის ირგვლივ განვითარებულ მოვლენებზე თქვენი ყურადღების მოპყრობა.

უპირველესად გიხდით უდიდეს მადლობას ასეთი გულუხვი მხარდაჭერის და თანადგომისთვის.

შეძრული ვარ ემოციურად, ასჯერ მეტად მოტივირებულიც, რომ საქმის საკეთებლად საკუთარ თავსა და შესაძლებლობებს გადავაბიჯო!

ამის გამო გუშინ კულტურის მინისტრის მოადგილე ორკესტრისადმი ჩამოშორებით დამემუქრა კიდევაც… შეეცადა საზოგადოებრივი აზრის ფორმირების მცდარი მიმართულებით ჩამოყალიბებასაც…

დამერწმუნეთ, ერთი წუთითაც არ იფიქროთ, რომ ჩვენს სახელმწიფოს, რომელსაც არაერთი სოციალურად პრიორიტეტული საჭიროებისთვის აქვს თანხები დასახარჯი, მე მილიონები მოვთხოვე ახალი დარბაზის ასაშენებლად! ძალიან გულდასაწყვეტია, თუ კი ვინმე ასე იფიქრებს.

პირიქით, მეც და ორკესტრის თითოეული მუსიკოსი სრულიად გააზრებულად მივუდექით ჩვენი პრობლემის სახელმწიფოებრივად გადაწყვეტის საკითხს და ყოველგვარი მილიონების დახარჯვის საპირისპირო იდეით მივმართეთ 1 წლის წინ ჯერ თავად მიხეილ გიორგაძეს, შემდგომ ფილარმონიის მართვის მის მეგობართა ჯგუფს, შემდგომ კი მთავრობას.

ჩვენს არქივებში არსებულ ყველა მიმოწერას ლაიტმოტივად გასდევდა სწორედ ერთი მთავარი თემა: მაშინ როდესაც არსებობს სახელმწიფო ფილარმონია (წელიწადში თითქმის 300 დღე რომ დაკეტილია), რომელსაც სჭირდება კონცერტები და არსებობს აგრეთვე სახელმწიფო ორკესტრი, რომელსაც სჭირდება დარბაზი, რატომ უნდა დაიხარჯოს თუნდაც ცხრა ან თხუთმეტი მილიონი ლარი ახალი და უხარისხო საკონცერტო დარბაზის ასაშენებლად. ამ იდეისგან ფილარმონიის მმართველებმა თავი შეიკავეს, მიხეილ გიორგაძემ ამ იდეის დავიწყება მთხოვა და კვლავ მოთმინებით დალოდების რეჟიმში გადავინაცვლეთ, რადგან ვიცოდით, რომ სახელმწიფო ოდესღაც მიიღებდა ღირსეულ და სამართლებრივად სწორ გადაწყვეტილებას. ბოლო პერიოდში კი, როდესაც ქვეყნის მართვას ახალი სამთავრობო გუნდი შეუდგა, ცხადია, კვლავ შევახსენე ჩვენი სატკივარი და დარბაზის აშენებას და უკვე აშენებული ფილარმონიაში ჩვენს მოღვაწეობას შორის არჩევანის გაკეთება ვთხოვე. პრემიერ-მინისტრმა, რომელთანაც მართლა შთამბეჭდავი შეხვედრა მქონდა, ზუსტად გაიზიარა ჩემი ხედვა ჩვენს ქალაქში ნამდვილი ფილარმონიული ცხოვრების აღდგენის შესახებ. ფილარმონია ფილარმონიულ ორკესტრს – ეს სლოგანი ჩვენმა მსმენელებმა მოიფიქრეს და ამის უკან არა მხოლოდ ერთი მიმდინარეობის მუსიკაა, ეს სიტყვები გულისხმობს სიცოცხლეს, რომელიც უნდა დაუბრუნდეს მუსიკას და მუსიკოსებს საქართველოში. და ვერავინ ვერსად და ვერასდროს გაუგებს არტისტზე მეტად არტისტებს!!!

მე, საბედნიეროდ, არ ვარ არც ჯანსუღ კახიძის შვილი, არც გაიოზ კანდელაკი არის ჩემი მამა, არც საბჭოთა კავშირი ცეკას ჩინოსანი იყო ჩემი წინაპარი, ჩემი მშობლები უბრალო, შეჭირვებული მაგრამ ღირსეული მოქალაქეები იყვნენ, არასდროს ჰქონდათ პრეტენზია, რომ ცნობილი გავმხდარიყავი და არც იმის საშუალება გააჩნდათ, მემკვიდრეობით დაეტოვებინათ ჩემთვის ორკესტრი და დარბაზი. აქამდე ყველაფერს მუსიკის დიდი წყალობით მივაღწიე, რომ არა ჩემი ძვირფასი ხალხის, ორკესტრის და ჩემი მსოფლიოში წარმატებული ყველა თაობის კოლეგების გამუდმებული გვერდში დგომა, ალბათ, გამიჭირდებოდა გავმკლავებოდი სწორედ ასეთი განებივრებული შვილების წინაღობებს. სინამდვილეში ეს არც მათი ბრალია, სინამდვილეში ჩვენ ახლა ვსწავლობთ სამოქალაქო ცხოვრებას, რადგან მახინჯმა საბჭოეთმა დაგვავიწყა, რომ სინამდვილეში ქვეყანა არა მხოლოდ ერთეულების, არამედ თითოეული ჩვენგანის ასაშენებელი და დასაცავია!

და აი, ჩემი გულიდან ამოსული თხოვნა: მომეცით საშუალება, ფრთაგაშლილმა მივიღო მონაწილეობა ამ მშენებლობაში, ოღონდ თქვენთვის და თქვენთან ერთად“.

სიახლეები/

|

March 27, 2019 / 2:13 pm

საკვანძო სიტყვები

TOP სიახლეები

უცნობი ამბავი ზაზა ურუშაძეზე: „ოკუპანტი ქვეყნიდან დამიკავშირდნენ, დიდ ჰონორარს გადაგიხდითო…“

რეჟისორ გიორგი რევიშვილის შვილი, ლიკუნა, სოციალურ ქსელში ზაზა ურუშაძის შესახებ საინტერესო ამბავს იხსენებს და წერს, რომ „მანდარინების“ ავტორს რუსეთიდან ძალიან დიდი ჰონორარი შესთავაზეს, თუკი ის მათთან ითანამშრომლებდა… ამბავს ლიკუნას „ფეისბუქ“-გვერდიდან გიზიარებთ: „ეს ამბავი გამახსენდა, რამოდენიმე თვის წინ მირეკავს, ცოტა გაბრაზებული ტონით. – ახლა იცი რა მოხდა გოგო? რა ხდება ზაზუკ, ბიჭო! ( ხუმრობით ვუპასუხე) – […]

აჩიკო მეფარიძემ წყნეთის სახლი ივ სენ ლორანის დიზაინის მიხედვით გაარემონტა

აჩიკო მეფარიძემ წყნეთის სახლი, რომელიც მამამისმა ააგო თავის დროზე, სრულიად გადააკეთა და როგორც „პროფილს“ უთხრა, მისი შთაგონების წყარო ივ სენ ლორანის სახლი გახდა. მას ძველ ავეჯთან, „რენესანსთან“, რომელიც მოსკოვში შეიძინა ახალგაზრდობისას, თანამედროვე ავეჯი მოუხდინა. ყველა ნივთს, როგორც თავად ამბობს, მისი შიდა სამყარო უკავშირდება. ნაძვის ხე, რომელიც იტალიაში 20 წლის წინ შეიძინა, თეა ლომიძის მიერ მისთვის […]

„შუადღის“ ახალი გადაცემა „მთავარ არხზე“ – „ამ პასუხისმგებლობას ახლაც ავიღებთ…“

შაბათ-კვირას „მთავარი არხი“ ახალი შუადღის გადაცემას გვთავაზობს, რომელიც ახალი სახეებითა და ლიტერატურისა და ხელოვნების შესახებ თემებით იქნება დახუნძლული. 14 დეკემბრიდან, შაბათობით, ლიტერატურული გადაცემის წამყვანები ნენე კვინიკაძე, ლაშა ბუღაძე და ტორესა მოსი იქნებიან და „ლიტერატურულ სამკუთხედს“ შექმნიან. ყველა მათგანს გავესაუბრეთ და ვკითხეთ, რა ელოდება მაყურებელს შუადღის ახალ გადაცემაში. ტორესა მოსი: ახალი გადაცემა შეინარჩუნებს იმ ნიშას, რაც […]

Facebook

რეკლამა

მსგავსი სიახლეები

ნიკოლოზ რაჭველს მეორმოცე დაბადების დღე პომპეზურად მიულოცეს (ვიდეო)

ნიკოლოზ რაჭველი 15 მაისს 40 წლის გახდა. მისმა მეგობრებმა, ნატო მეტონიძემ, ნინო ქათამაძემ, ეკა მამალაძემ, ანსამბლმა „შვიდკაცამ“, აჩიკო ნიჟარაძემ ეს დღე პირდაპირ სცენაზე მიულოცეს. რასაკვირველია, მაესტრო თავად უწევდა მომღერლებს აკომპანემენტს. სცენაზე დიდი მხიარულება სუფევდა. ბახვა ბრეგვაძემ კი ნიკოლოზ რაჭველს ტორტი მიართვა. (ვიდეო)

ნიკოლოზ რაჭველი 40 წლის გახდა – „11 ოპერაცია მაქვს გამოვლილი, კლინიკური სიკვდილის ჩათვლით….“

ნიკოლოზ რაჭველი დღეს იუბილარია. 15 მაისს მას 40 წელი შეუსრულდა. მაესტრომ გამოაქვეყნა პოსტი, სადაც თავისი განვლილი ცხოვრების შესახებ ემოციურად საუბრობს. გთავაზობთ მის პოსტს: „ჩემი ცხოვრების 39 წლის განმავლობაში ძალიან ბევრი რამ გადამხდა თავს, სიხარულიც და ტკივილიც, ბედნიერებაც და სევდაც, წარმატებაც და შეცდომებიც… მაგრამ ერთი რამ ზუსტად ვიცი: ყველა, სულ ყველა, ვისაც ვიცნობ და ვისაც არ […]

ლიზა ბაგრატიონისა და ნიკოლოზ რაჭველის დუეტი, რომელმაც სოცქსელები დაიპყრო (ვიდეო)

„იმედის დილამ“ რამდენიმე საინტერესო რესპონდენტი შეკრიბა და ისინი ბათუმში დაპატიჟა ერთი დღის გასატარებლად. რესპონდენტებს შორის იყვნენ ისეთი ადამიანები, რომლებსაც არ უყვართ ხშირად მედიის წინ გამოჩენა და ინტერვიუების მიცემა, მათ შორის ლიზა ბაგრატიონი, გიორგი ცაგარელი, კორძი და სხვები. დიდი ხნის მეგობრებმა და კოლეგებმა, ლიზა ბაგრატიონმა და  ნიკოლოზ რაჭველმა დუეტი შეასრულეს, რომელმაც სოციალურ ქსელებში დიდი რეზონანსი გამოიწვია. […]

ნიკოლოზ რაჭველმა მედიასთან შეხვედრა გამართა – „ეროვნული სიმფონიური ორკესტრი იმსახურებს, რომ მას გადაეცეს ფილარმონია!..“

საქართველოს ეროვნული სიმფონიური ორკესტრი ღია წერილით მიმართავს საქართველოს ხელისუფლებას, დაუბრუნდეს თბილისის დიდი საკონცერტო დარბაზი, რომელიც თავის დროზე, ალექსი მაჭავარიანის იდეით, სწორედ ევგენი მიქელაძის სახელობის ეროვნული სიმფონიური ორკესტრისთვის აშენდა. მას შემდეგ, რაც ფართო საზოგადოებისთვის ცნობილი გახდა, რომ ქონების მართვის სააგენტომ „ინთერნეიშენალ ივენთს“-ს, რომელიც 12 წელია, მართავს ფილარმონიის დიდ საკონცერტო დარბაზს, ხელშეკრულება შეუწყვიტა, ეროვნული სიმფონიური ორკესტრის მუსიკოსებმა […]

მუსიკოსები თბილისის დიდი საკონცერტო დარბაზის ევგენი მიქელაძის სახელობის ორკესტრისთვის გადაცემას ითხოვენ

უკვე მრავალი წელია, რაც ევგენი მიქელაძის სახელობსი ეროვნულ სიმფონიურ ორკესტრს შენობა არ აქვს. როგორც მისი ხელმძღვანელი, კომპოზიტორი და დირიჟორი, ნიკოლოზ რაჭველი სოციალურ ქსელში წერს: „მაშინ, როდესაც ჩვენი ეროვნული ორკესტრი წარმატებით გამოდის ჰამბურგის, ბერლინის, ფრანკფურტის, პარიზის, პეტერბურგის, სტრასბურგის, ამსტერდამის, ტალინის ფილარმონიებში საკუთარ სამშობლოში სამოღვაწეოდ დარბაზი არ გვაქვს და იმისთვის, რომ ჩვენი ხალხის მასპინძლობა შევძლოთ ყოველ ჯერზე […]

რეკლამა