საქართველოს ეროვნულმა მუზეუმმა გამოფენა სახელწოდებით, „მოითხოვეთ ყველგან“ მოაწყო

საქართველოს ეროვნულმა მუზეუმმა გამოფენა სახელწოდებით, „მოითხოვეთ ყველგან“ მოაწყო

სასმელების მეტოქე ვარ ღვინის, ლუდის, წყლის და რძისა – ხილეულთა ესენცია – მიტროფანე ლაღიძისა. გემოცა მაქვს, სუნიცა მაქვს, გთხოვთ ორივე გამისინჯოთ, თორემ ისე რად მინდიხართ მოხვიდეთ და გადიბრინჯოთ. ალბათ, გეცნოთ, ეს აკაკი წერეთლის ლექსია, რომელიც 1900 წელს საუკუნოვან გემოს, „ლაღიძის წყლებს“ მიუძღვნა. ისტორია 1883 წელს იწყება, როდესაც 14 წლის მიტროფანე ლაღიძემ უარი თქვა ფარმაცევტობაზე და შეისწავლა უალკოჰოლო სასმელების წარმოების მეთოდი, 1887 წელს კი მიტროფანემ შექმნა ლიმონათის უნიკალური რეცეპტი. რუსთაველის 24 ნომერში 1906 წელს საქართველოს სავიზიტო ბარათი, „ლაღიძის წყლები“ გაიხსნა. ადგილი, რომელსაც თურმე ხშირად სტუმრობდნენ აკაკი წერეთელი და ილია ჭავჭავაძე. ეს საუკუნოვანი გემო მალევე იქცა ხელოვანების ერთ-ერთ მთავარ შეკრების ადგილად, მისი დაგემოვნება კი ერთგვარი რიტუალი გახდა თითოეული თბილისელისათვის თუ ქალაქში ჩამოსული სტუმრისთვის. დღეს „ლაღიძის წყლები“ ქართული კულტურული მემკვიდრეობის არამატერიალურ ძეგლს წარმოადგენს. საქართველოს ეროვნულმა მუზეუმმა კი გამოფენა სახელწოდებით, „მოითხოვეთ ყველგან“ დიმიტრი შევარდნაძის სახელობის ეროვნულ გალერეაში მოაწყო და „ლაღიძის წყლების“ თემატიკაზე შექმნილი ნამუშევრები წარმოადგინა.

April 3, 2018 / 8:03 pm

TOP გადაცემები

ნინი ბადურაშვილის შეუდარებელი ახალი კლიპის პრემიერა

ნინიმ კლიპი სიმღერაზე „გულს“ გადაიღო, რომლის რეჟისორიც ლაშა ცერიაშვილია. ვიდეო რგოლი შავ-თეთრ ფერებშია გადაწყვეტილი. გადაღებები კი საქართველოს სხვადასხვა კუთხეში მიმდინარეობდა, რაც კლიპს კიდევ უფრო გამორჩეულს ხდის.

თბილისის მოდის კვირეულის მე-3 დღე: მოდის მარკეტინგის კონფერენცია და ჩვენებები

თუ დიზაინერი კოლექციას შექმნის, მას სათანადო რეალიზება სჭირდება, სწორედ ამიტომ ამ საქმეში კომპეტენტურმა ადამიანებმა დამწყებ თუ უკვე შემდგან დიზაინერებს მოდის მარკეტინგის მნიშვნელობა და მთავარი არსი გააცნო.

თბილისის მოდის კვირეულის მე-2 დღე, ჩვენებები, ღონისძიებები და ახალი აღმოჩენები

ახალი ტალანტების აღმოჩენით დაიწყო თბილისის მოდის კვირეულის მე-2 დღე, სადაც 10-მდე ახალბედა დიზაინერი მაყურებლის და ჟიურის წინაშე „დიზაინერთა კონკურსზე“ წარსდგა. ისინი სხვადასხვა ნომინაციაში გახდნენ გამარჯვებულები, რომლებსაც პრიზები ადგილობრივი და საერთაშორისო პარტნიორებისგან გადაეცათ.

Facebook

რეკლამა

მსგავსი სიახლეები

გვანცა ლაღიძის გადაცემას „წარმატების ფორმულას“ სამრეწველო დიზაინერი ზვიად ციკოლია სტუმრობდა

ზვიად ციკოლიას სახელი ისმის მსოფლიოს სხვადასხვა ქალაქებში. მის ცხოვრებაში იყო ბევრი კონკურსი, შესაბამისად არაერთი ჯილდო, ტიტული და პრიზი აქვს მიღებული.

ექიმ ქალთა ასოიაციის ორგანიზებით ეროვნული ბიბლიოთეკის დარბაზში ხელოვან ექიმთა ნამუშევრები გამოიფინა

საქართველოს ექიმ ქალთა ასოიაცია ერთი მიზნისთვის გაერთიანდა: საზოგადოებისთვის დაენახებინათ ექიმები სხვა კუთხით და გაეცნოთ მათთვის მათი შემოქმედება. 8 მარტს ეროვნულ ბიბლიოთეკაში ხელოვან ექიმთა 30-მდე ნამუშევარი გამოიფინა.

Fashion Time – პუმა, ბრენდი, რომელიც ასოცირდება წარმატებასთან

პუმა ეს არის ბრენდი, რომელიც ასოცირდება სპორტთან, წარმატებასთან, ხარისხთან და რაც მთავარია მოდასთან. ის არაერთი წარმატებული სპორტსმენის სახელს უკავშირდება. საინტერესოა სად იმალება ბრენდის საიდუმლოება.

აშშ-სა და ევროპაში ცნობილი ბრენდი Zaer-ის ექსკლუზიური კოლექცია

კომპანია Zaer ltd. International-ის ამერიკული კორპორაციის შვილობილი კომპანიაა, რომელიც თანამშრომლობს აშშ-სა და ევროპაში მოქმედ ცნობილ ბრენდებთან.

ჟურნალ “სარკეს” 20 წლის იუბიელე და მივიწყებული ფოტოების გამოფენა

ჟურნალი „სარკე“ 1998 წლის 23 იანვარს გამოჩნდა, რომელმაც მკითხველს უფრო ახლოს გააცნო ქართული შოუბიზნესის წარმომადგენლები და ახლობელი გახადა მისთვის. 15 თებერვალს კი გამოცემამ 20 წლის იუბილე აღნიშნა. დარბაზში გამოფენილი იყო საკმაოდ დიდი ხნის წინ გადაღებული ფოტოები, რომელიც არავის აქვს და არც არავის ახსოვს. იქ მყოფთ ამ ყველაფერმა სასიამოვნო მოგონებები გაუღვიძა. რა თქმა უნდა, ღონისძიებას შოუბიზნესის ის წარმომადგენლებიც ესწრებოდნენ, ვინც ჟურნალთან დაარსების დღიდან თანამშრომლობს.

რეკლამა